Субота, 20.04.2024, 13:58 | RSS | Вітаю Вас Гість
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід

EN

Вісник Маріупольського державного університету
Серія: Економіка
Bulletin of Mariupol State University. Series: Economics
Головна | Каталог статей
Меню сайту
Форма входу
Логін:
Пароль:
Категорії розділу
Випуск 21 [10]
Випуск 22 [9]
ПОСИЛАННЯ
  • Сайт Маріупольського державного університету
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Філологія
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Право
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Історія та політологія
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Філософія, культурологія, соціологія
  • Пошук


    Bekh Alona
    Вісник Маріупольського державного університету. Сер. : Економіка. – 2021. – Вип. 22.

    Bekh Alona
    PhD Student of the Business Department of the Institute of International Relations of Taras Shevchenko National University of Kyiv

    Metcalfe’s law in the digital media market

    DOI 10.34079/2226-2822-2021-11-22-68-72

    [ download pdf ]

    С. 68-72

    Анотація
    The article describes network effects as one of the features of digital media markets. It reviews prior research in this area, demonstrating that a few concepts are supported by empirical evidence. One of the most accurate concepts, Metcalfe’s law, which was developed in the early 1980s, states that the value of a network is proportional to its squared size. The present research validates the accuracy of this law using Meta and Netflix data from 2011 to 2020. Both companies have differences in revenue, user acquisition, business model and technology. However, both of their data fit Metcalfe’s law well.

    Ключові слова: digital media, digital media market, network effects, Metcalfe’s law, Meta, Netflix, цифрові медіа, ринок цифрових медіа, мережеві ефекти, закон Меткалфа

    Бібліографічний список

    Birke, D., 2009. The Economics of Networks: A Survey of the Empirical Literature. Journal of Economic Surveys, 23(4), pp.762-793. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1467-6419.2009.00578.x

    Briscoe, B., Odlyzko, A. and Tilly, B., 2006. Metcalfe’s law is wrong. IEEE Spectrum, 43(7), pp.34-39. DOI: 10.1109/MSPEC.2006.1653003

    Madureira, A, den Hartog, F, Bouwman, H, and Baken, N., 2013. Empirical validation of Metcalfe’s law: How Internet usage patterns have changed over time. Information Economics and Policy, 25(4), pp.246-256. DOI: https://doi.org/10.1016/j.infoecopol.2013.07.002

    Meta Investor Relations, 2022. [online] Available at: <https://investor.fb.com/home/default.aspx> [Accessed 6 August 2022].

    Netflix Investor Relations, 2022. [online] Available at: <https://ir.netflix.net/ir-overview/profile/default.aspx> [Accessed 6 August 2022].

    Rohlfs, J., 1974. A Theory of Interdependent Demand for a Telecommunications Service. Bell Journal of Economics and Management Science, 5(1), pp.16-37. DOI: https://doi.org/10.2307/3003090

    Shy, O., 2011. A Short Survey of Network Economics. Review of Industrial Organization, 38(2), pp.119-149. DOI: https://doi.org/10.1007/s11151-011-9288-6

    United States Congress, 2020. Investigation of competition in digital markets. Subcommittee on Antitrust. Majority Staff Report And Recommendations. [online] Available at: <https://judiciary.house.gov/uploadedfiles/competition_in_digital_markets.pdf> [Accessed 6 August 2022].

    Van Hove, L., 2014. Metcalfe’s law: Not so wrong after all. Netnomics, 15(1), pp.1-8. DOI: 10.1007/s11066-014-9084-1

    Zhang, X.Z., Liu, J.J. and Xu, Z.W., 2015. Tencent and Facebook data validate Metcalfe’s law. Journal of Computer Science and Technology, 30(2), pp.246-251. DOI: 10.1007/s11390-015-1518


    Цитування

    ДСТУ ГОСТ 7.1-2006
    Bekh A. Metcalfe’s law in the digital media market / A. Bekh // Вісник Маріупольського державного університету. Сер. : Економіка. – 2021. – Вип. 22. – С. 68-72.

    Harvard Referencing Style
    Harvard Referencing Style Bekh, A., 2021. Metcalfe’s law in the digital media market. Vìsnik Marìupolʹsʹkogo deržavnogo unìversitetu. Serìâ: Ekonomìka, 22, pp. 68-72.

    Категорія: Випуск 22 | Додав: Marina (26.12.2021)
    Переглядів: 245 | Теги: network effects, цифрові медіа, Metcalfe’s law, meta, ринок цифрових медіа, Netflix, digital media, закон Меткалфа, мережеві ефекти, digital media market | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0

    Copyright МДУ © 2024

    Веб-дизайн, технічна підтримка та адміністрування: Белла Марина Віталіївна [email protected]

    Зробити безкоштовний сайт з uCoz