Четвер, 28.03.2024, 18:54 | RSS | Вітаю Вас Гість
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід

EN

Вісник Маріупольського державного університету
Серія: Економіка
Bulletin of Mariupol State University. Series: Economics
Головна | Каталог статей
Меню сайту
Форма входу
Логін:
Пароль:
Категорії розділу
Випуск 23 [9]
Випуск 24 (2022) [15]
ПОСИЛАННЯ
  • Сайт Маріупольського державного університету
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Філологія
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Право
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Історія та політологія
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Філософія, культурологія, соціологія
  • Пошук


    Ступницький Олексій Іванович
    Вісник Маріупольського державного університету. Сер. : Економіка. – 2022. – Вип. 23.

    Ступницький Олексій Іванович
    кандидат економічних наук, професор кафедри міжнародного бізнесу Інституту міжнародних відносин.
    Київський національний університет ім. Тараса Шевченка
    E-mail: [email protected]

    Покоління З та зміни у структурі сучасного ринку праці

    DOI 10.34079/2226-2822-2022-12-23-41-51

    [ download pdf ]

    С. 41-51

    Анотація
    У науковій роботі визначено, що сучасні процеси транформації міжнародного ринку праці пов’язані як із тектонічними технологічними змінами у економіці Індустрії 4.0, так і з жорсткою реструктуризацією потреб у якості людського капіталу. Мова йде, перш за все, про зростання ролі та значення покоління З як нової соціальної спільноти, що впливає на динаміку ринку праці в умовах цифровізації за рахунок зростання платформеної зайнятості, кількості нових професій і розширення дистанційних форматів підприємницької діяльності.
    Доведено, що сучасні трудові і професійні відносини представників покоління З на ринку праці генерують специфічну місію, яка суттєвим чином формує «нову» ментальність та складні феномени свідомості і поведінки. Вони не сприймають авторитарного стилю взаємовідносин, мають унікальні характеристики споживчої поведінки, самореалізації і самоактуалізації, культивують нестандартний підхід до придбання нових знань та навичок.
    Обгрунтовано, що на сучасному ринку праці зростання платформної зайнятості стимулює представників покоління З започатковувати власний мікробізнес та ранню підприємницьку активність – наразі вони надзвичайно конкурентоспроможні, рішучі та працелюбні, з духом змагання та бажанням зростати професійно.

    Ключові слова: ринок праці, покоління Х, покоління Y, покоління З, цифровізація, інформаційні технології, платформена зайнятість, labor market, generation X, generation Y, generation Z, digitalization, information technologies, platform employment, communicative behavior

    Бібліографічний список

    Морозова, С., 2017. Исследование Google: что круто для поколения Z. Intalent. AdIndex.ru, [онлайн] 4 апреля. Доступно: <http://intalent.pro/article/issledovanie-google-chto-kruto-dlya-pokoleniya-z.html> [Дата звернення 25 травня 2022].

    Национальный Совет по разведке, 2012. Глобальные тенденции 2030: Альтернативные миры. [онлайн] Доступно: <http://www.nkib.rics.ru/system/asset_publications/data/53c7/b3a1/676c/7631/400a/0000/original/Global-Trends-2030-RUS.pdf?1408971903> [Дата звернення 25 травня 2022].

    Barr, С., 2016. Who are Generation Z? The latest data on today's teens. The Theguardian, [online] December 10. Available at: <https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2016/dec/10/generation-z-latest-data-teens> [Accessed 25 May 2021].

    Francis, T. and Hoefel, F., 2018. ‘True Gen’: Generation Z and its implications for companies. McKinsey & Company, [online] November 12. Available at: <https://www.mckinsey.com/industries/consumer-packaged-goods/our-insights/true-gen-generation-z-and-its-implications-for-companies> [Accessed 25 October 2021].

    Generation Z is stressed, depressed and exam-obsessed, 2019. The Economist, [online] 27 February. Available at: <https://www.economist.com/graphic-detail/2019/02/27/generation-z-is-stressed-depressed-and-exam-obsessed> [Accessed 25 May 2021].

    Generations X, Y, Z and the Others, 2004 [online] Available at: <http://socialmarketing.org/archives/generations-xy-z-and-the-others/> [Accessed 25 May 2021].

    Higa, D., 2016. Meet Generation Z: The Digital Natives. Kaohana, [online] February 9. Available at: <http://kaohana.windward.hawaii.edu/2016/02/meet-generation-z-the-digital-natives/> [Accessed 25 May 2021].

    IBM Institute for Business Value, 2017. Uniquely Generation Z: What brands should know about today's youngest consumers. [online] Available at: <http://www.935.ibm.com|services|us|gbs|thoughtleadership|uniquelygenz|?lnk=ushpv18f2&lnk2=learn> [Accessed 25 October 2021].

    InvestGlass, 2021. Generation Z: How millenials are different and what we should know? InvestGlass, [online] July 8. Available at: <https://www.investglass.com/ru/generation-z-how-millenials-are-different-and-what-we-should-know/> [Accessed 25 May 2021].

    Jagaciak, A. and Fink, B., 2017. Shifts from Generation Y to Generation Z. Medium, [online] July 10. Available at: <https://medium.com/the-future-of-things/shifts-from-generation-y-to-generation-z-43c353730b72> [Accessed 25 October 2021].

    McCrindle, M. and Fell, A., 2020. Understanding Generation Alpha. [online] Available at: <https://generationalpha.com/wp-content/uploads/2020/02/Understanding-Generation-Alpha-McCrindle.pdf> [Accessed 25 May 2021].

    Parker, K. and Igielnik, R., 2020. On the Cusp of Adulthood and Facing an Uncertain Future: What We Know About Gen Z So Far. Pew Research Center, [online] May 14. Available at: <https://www.pewresearch.org/social-trends/2020/05/14/on-the-cusp-of-adulthood-and-facing-an-uncertain-future-what-we-know-about-gen-z-so-far-2/> [Accessed 25 May 2021].

    Patel, D., 2017. 8 Ways Generation Z Will Differ From Millennials In The Workplace. Forbes, [online] 21 September. Available at: <https://www.forbes.com/sites/deeppatel/2017/09/21/8-ways-generation-z-will-differ-from-millennials-in-the-workplace/?sh=54f68ae576e5> [Accessed 25 October 2021].

    Prensky, M., 2001. Digital Natives, Digital Immigrants. Part 1. On the Horizon, 9(5), pp.1–6. DOI: https://doi.org/10.1108/10748120110424816

    Seemiller, C. and Grace, M., 2015. Generation Z Goes to College. San Francisco: Jossey-Bass.

    Spitalnik, I., 2021. Why Gen Z Doesn't Want To Work For You. Forbes, [online] 11 August. Available at: <https://www.forbes.com/sites/forbestechcouncil/2021/08/11/why-gen-z-doesnt-want-to-work-for-you/?sh=6b1ed3cb159c> [Accessed 25 October 2021].

    Strauss,W.and Howe, N., 1991. Generations: The History оf America's Future, 1584 to 2069. New York: Harper Perennial.

    The Future of Time. A global study fielded by Adobe Document Cloud, 2021. [online] Available at: <https://www.adobe.com/content/dam/dx-dc/us/en/pdfs//the-future-of-time.pdf> [Accessed 25 May 2021].

    Twengem, J.M., 2017. iGen: Why Today’s Super-Connected Kids Are Growing Up Less Re-bellious, More Tolerant, Less Happy–and Completely Unprepared for Adult-hood–and What That Means for the Rest of US. New York: Atria Books.

    What Are the Core Characteristics of Generation Z? 2021 The Annie E. Casey Foundation, [online] April 14. Available at: <https://www.aecf.org/blog/what-are-the-core-characteristics-of-generation-z> [Accessed 25 October 2021].


    Цитування

    ДСТУ ГОСТ 7.1-2006
    Ступницький О. І. Покоління З та зміни у структурі сучасного ринку праці / О. І. Ступницький // Вісник Маріупольського державного університету. Сер. : Економіка. – 2022. – Вип. 23. – С. 41-51

    Harvard Referencing Style
    Stupnytskyy, O., 2021. Pokolinnia Z ta zminy u strukturi suchasnoho rynku pratsi [Generation Z and changes in the structure of the modern labor market]. Vìsnik Marìupolʹsʹkogo deržavnogo unìversitetu. Serìâ: Ekonomìka , 23, pp. 41-51

    Категорія: Випуск 23 | Додав: Marina (24.06.2022)
    Переглядів: 340 | Теги: покоління Х, communicative behavior, labor market, generation Y, information technologies, інформаційні технології, платформена зайнятість, Generation X, ринок праці, цифровізація, Покоління Y, generation Z, digitalization, platform employment, покоління З | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0

    Copyright МДУ © 2024

    Веб-дизайн, технічна підтримка та адміністрування: Белла Марина Віталіївна [email protected]

    Зробити безкоштовний сайт з uCoz