П`ятниця, 03.05.2024, 20:03 | RSS | Вітаю Вас Гість
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід

EN

Вісник Маріупольського державного університету
Серія: Економіка
Bulletin of Mariupol State University. Series: Economics
Головна | Каталог статей
Меню сайту
Форма входу
Логін:
Пароль:
Категорії розділу
Випуск 23 [9]
Випуск 24 (2022) [15]
ПОСИЛАННЯ
  • Сайт Маріупольського державного університету
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Філологія
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Право
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Історія та політологія
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Філософія, культурологія, соціологія
  • Пошук


    Tolpezhnikov Roman, Tolpezhnikova Tetiana
    Вісник Маріупольського державного університету. Сер. : Економіка. – 2022. – Вип. 24.

    Tolpezhnikov Roman
    Dean of the Faculty of Law and Economics, Associate Professor, Doctor of Economic Science
    Mariupol State University
    E-mail: [email protected]
    ORCID 0000-0001-6949-1942

    Tolpezhnikova Tetiana
    Associate Professor of Department of Management and Finance, ESIM MDU, Candidate of Economic Science
    E-mail: [email protected]
    ORCID 0000-0001-7404-5912

    Strategic management of international activities of logistics enterprises

    DOI 10.34079/2226-2822-2022-12-24-43-49

    [ download pdf ]

    С. 43-49

    Анотація
    The article is devoted to the research of the international logistics activity of enterprises, in particular transport, operating in modern conditions of management. The correlation between marketing and logistics were analyzed. The algorithm of formation of the marketing policy of the enterprise with the purpose of revealing the efficiency of sales is considered, which allows to take into account all stages from the main managerial processes connected with the sale of finished products at the enterprise, starting with the carrying out of situational analysis, and ending with control measures. Were given recommendations on increase of efficiency of activity of the transport enterprise, in particular foreign economic activity. Were described key considerations for strategic management of international activities of logistics enterprises. The methods of fuel consumption control in GPS monitoring systems are analyzed. For example, the transport company have the economic effect of using a highly efficient multifunctional fuel saving device using a high-tech microprocessor control and control, D-power fuel saver.

    Ключові слова: logistic activity of enterprise, marketing, foreign economic activity, efficiency, strategic management; логістична діяльність підприємства, маркетинг, зовнішньоекономічна діяльність, ефективність, стратегічне управління

    Бібліографічний список

    Левковець, П. Р. та Марунич, В. С., 2005. Міжнародні перевезення і транспортне право: навч. посіб. 3-є вид., виправ. та доп. К.: Арістей, 2005.

    Толпежнікова, Т. Г., 2009. Особливості формування комплексу маркетингу промислових підприємств. Проблеми підвищення ефективності інфраструктури. Збірник наукових праць, 24, с. 129–133. Київ: НАУ.

    Tral Service, n.d. Офіційний сайт транспортно-експедиційної компанії «Трал Сервіс» [online] Available at: <http://negabarit.com.ua>

    Waters, D., 2003. Logistics: an introduction to supply chain management. New York: Palgrave Macmillan, Available at: <http://library.aceondo.net/ebooks/Business_Management/logistics-an_introduction_to_supply_chain_management.pdf>


    Цитування

    ДСТУ ГОСТ 7.1-2006
    Tolpezhnikov R. Strategic management of international activities of logistics enterprises / R. Tolpezhnikov, T. Tolpezhnikova // Вісник Маріупольського державного університету. Сер. : Економіка. – 2022. – Вип. 24. – С. 43–49.

    Harvard Referencing Style
    Tolpezhnikov, R. and Tolpezhnikova T., 2022. Strategic management of international activities of logistics enterprises. Vìsnik Marìupolʹsʹkogo deržavnogo unìversitetu. Serìâ: Ekonomìka, 24, pp. 43–49.

    Категорія: Випуск 24 (2022) | Додав: Marina (31.12.2022)
    Переглядів: 152 | Теги: стратегічне управління, ефективність, маркетинг, зовнішньоекономічна діяльність, efficiency, marketing, strategic management логістична дія, foreign economic activity, logistic activity of enterprise | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0

    Copyright МДУ © 2024

    Веб-дизайн, технічна підтримка та адміністрування: Белла Марина Віталіївна [email protected]

    Зробити безкоштовний сайт з uCoz